Fredag

- Hello, kom precis hem ifrån en lite anorlunda skoldag och sitter just nu med min största drog för tillfället, kaffe.
Som ni vet var det 60-tals tema i min skola idag, dagen till äran hade jag, Lisa och Mathilda rött läppstift! Det var bilder på lärarna under 60-talet, och tro mig några av dem var riktigt fräsiga under sina unga dar! Jätte roligt att se faktiskt. Under B-engelskan var det verkligen 60-tals tema, innan vi fick sätta oss på stolarna var vi tvunga att ställa oss bakom och säga godmorgon fröken osv. Och man kunde få en guldsjtärna om man var duktigt, jag fick en faktiskt! Men lite sur, fredrik fick två.

Sen så gjorde jag en jätte viktig ändring på mitt gymnsieval! Jag har ju aldrig varit och pratat med våran studievägledare, men idag så gjorde jag det! Och tur var det! Som ni kanske vet kanske jag inte blir godkänd i matten, och man måste ju vara godkänd i dem tre grundämnerna matte,svenska och engelska och 5 ämnen till för att komma in på ett gymnasie. Men så berättade Studievägledaren att man kan välja barn och fritid och att man ska jobba upp högstadie betyget i ett ämne och man inte klarade det i 9an. Så på det sättet slipper man sommar skola eller i västa fall gå om! Känns grymt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0