JUST NU KANSKE MIN GAMMEL MORMOR DÖR!

Heejsan , mamma är inte hemma just nu , Hon har åkt med min mormor till min gammel mormor som har blivit väldigt dålig . På nått sett beundrar jag min gammel mormor , jag vet inte hur många gånger mamma har fått åka iväg för doctorn har sagt att nu kommer hon dö , Men så fort mamma och mormor och alla kommer dit känner hon sig bra . Alltid klarar hon sig . Men jag har en hemsk magkänsla att denna gång tar det slut . Får se hur länge mamma ska vara där , Hon har varit där väldigt länge nu .. HAHA , nu börjar jag tänka på den gången hon trodde jag var min storasyster Ida! (Många tycker jag och Ida är lika ) . Aja så här var det , mamma jag och lillasyster kajsa var och hälsa på henne vi ålderdomhemmet . Som vanlig tittar hon på mig som hon inte vet vem jag är och säger är det Matilda som har blivit så stor ? Ja mormor säger mamma , och lång har hon blivit också ! Sen efter ett tag när vi fikar så börjar mamma prata om Ida om att hon har fått jobb , lägenhet och att hon fortfarande är tillsammans med Tim , Då börjar hon titta på mig med en glad blick pricis som vad kul för dej hjärtat ! Mamma såg det också och sa Det var Ida inte Matilda . Då tittade hon på mamma som mamma var dum i huvudet , typ som det är ju Ida som är här ! 

Det är inte lätt att vara gammal du , men jag hoppas att hon slipper lida mera så som hon har kämpat dem hära åren , nu borde hon få sluta lida .. 

// Matilda Engström  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0