Min lillasyster är smart!


Jag och lillasyster kom upp på en sida nyss där det var en sån hära bils ungefär , fast det bara var dem tjock linjerna!

Då frågade dem : Hur många trianglar ser du ?



A 3    B 4     C 5    D 6

lillasyster - Matilda hur många ser du ?
Jag - Den hära var ju lätt fyra!
lillasyster - va? nej det är fel det är 6 st .
jag- va? vissa !
lillasyster  börjar räckna men kommer bara till 5
lillasyster - men var är den sjätte jag såg?
Jag . du menar väl den sexte ? * STOLT *
Lillasyster - nej Matilda ?

Sen diskutera vi sen kom jag på att man säger sjätte :P ! Nu efter åt känns det rätt pinsamt ..

Svaret var 5 !



Kommentarer
Anton

Den där kan ha väldigt många fler en 5 trianglar om du ser till strecken 16 ser jag iaf, 17 om man räknar den sissta. :P

2009-07-05
Matilda(A)

sv. till anton !

aa men det var inte rikigt en sån hära triangel vi tittade på ;)

2009-07-05
URL: http://enmatildas.blogg.se/
den så kallade smarta! XD

Jag veeeet jag e smart! ;)

2009-07-08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0