Inget att läsa.

Detta är inget inlägg värt att läsa, det är bara jag som behöver skriva av mig.

Jag har nästan alltid sagt att be en människa dra åt hevlete är någ det västa man kan säga till någon. Framför allt om det är en vän eller nått likande. Vill man verkligen att en vän eller någon man älskar/älskat ska dra åt helvete? Vill man att en person man delat många roliga saker med ska gå och dö?  Jag tar det jätte hårt om någon ber mig dra åt helvetet, det är inte en sak man bara slänger ut sig enligt mig, och det är inget man ska tycka tex under en periond när man bråkar med någon. Om man säger det ska man mena det till personen det ska inte vara en sån sak som man bara tycker ibland.
När någon jag älskar ber mig dra åt helvetet blir jag helt tom. Jag får så mycket känslor inom mig, Ilska,besvikelse,sårad och framförallt menar denna personen det den säger vill den verkligen att jag ska gå och dö?
Den här personen som jag trodde älskade mig, gör den verkligen det eller har den bara spelat? För vem fan ber någon man älskar dra åt helvetet? I mina ögon finns det inte att man ber en vän dra åt helvetet.

En annan sak. Jag är en otroligt ärlig person om jag misstänker eller ser att någon jag bryr mig om håller på med någon dåligt eller håller på hanma på fel väg så måste jag göra något eller säga någoet till den personen. Så funkar jag, jag skulle aldrig kunna leva med mig själv om inte jag försökte stoppa något hemskt ifrån att hända någon jag älskar. Och jag avgör ifrån min synvinkel och det jag hört och sett, ifrån mitt perspektiv. Och jag behöver inte ha rätt. Jag kan ha fel uppfattning om saker, men jag har ändå försäkrat mig om att det inte är något då. Jag skulle aldrig kunna leva med att jag misstänkt att någon hemsk kommer hända och inte gör någonting och det hemska vinner.
Jag har aldrig gjort något med avsikt att såra någon, tvärtom för att se om jag kan hjäpla till eller något likande.
Jag är redo att ta smällen om det jag påstår till personen inte stämmer, för någonting har ju ändå fått mig att tror det om den personen. Och jag vill att personen inte ska ta det fel utan att den ska förstå att allt jag sagt eller gör är för dens bästa.

Men en smäll jag inte var berädd på var.. Dra åt helvetet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0